aktualizováno: 03.11.2023 10:18:41

JEZDECKÉ STEZKY LIBERECKÉHO KRAJE

Co se děje na stezce

Co se děje na stezce ...

5.-7.9 Proběhly nečekané zastávky Ivety Jelínkové. Mohla tak navštívit stanici Ranč pod Zelenou horou a nafotit ukázky značení. Fotografie již najedete na rajčeti v naší galerii.

Holky Puchýřky jako první navštívily stanici Podhorka.

V neděli 29.7.2012 proběhl již čtvrtý ročník akce na Indiánský tábor. Sraz účastníků byl v Jezdecké stanici u Jelena, odkuď jsme jely do Bílého Potoka povozit děti na Indiánský tábor. Následovala přestávka na odpočinek a občerstvení, po té jsme se vydaly přes Hubertku a Červený buk domů. Všem účastníkům srdečně děkujeme a těšíme se na další setkání. Fotky naleznete na našem Facebooku a na naší fotogalerii se zatím připravují,  http://www.facebook.com/73

Na druhou červnovou neděli se v jezdecké stanici č. 14, v Selkém dvoře konaly 1. Hopsinky. Pro soutěžící byly připraveny soutěže: Jízda zručnosti, Barely, parkur a soutěž dvojic. Všem organizátorům i účastníkům děkujeme za velmi příjemnou atmosféru a skvělý den.

Na sobotu 26.5 jsme nemohli ani dospat, protože se konal Westernový den v Semilech. K vidění bylo mnoho zajímavého, například práce s telaty, kankán, ukázky westernových soutěží. Nechyběl ani bohatý doprovodný program a stánky. Naše sdružení mělo stánek, kde jste mohli vidět Jana Horáka. V závěru byl ještě trail pouze pro hobby jezdce, kde se umístily: Martina Podhájecká s Gerouškem na 1. místě, Iveta Jelínková s Fandou na 2. místě a Vendulka Mancová s Coradem na 3. místě. Všem umístěným srdečně blahopřejeme.

Ve dnech 19.5-20.5. jsme v rámci průzkumu cest uspořádali malý Německo-Polsko- Český cyklisticko-jezdecký výlet. V sobotu večer dorazili cyklisté do stanice U Jelena, kde proběhlo přátelské posezení, včetně Petra Střelce ze Stanice Kašparka. V sobotu po odstartování jsme se sešli na chatě Hubertka na malé občestvení. Po té jsme přijeli k Červenému buku, kde jsme se rozloučili. Fotografie naleznete na rajčeti.

4.3 Jezdeckou stanici U Jelena letos navštívila první jezdecká dvojice. Byla jimi Pišta s Lindou.

Návšteva JS U Jelena - Pišta s Lindou

11.2. Brzy přibude další registrovaná stanice, tentokrát z Václavic.

2.1. V novém roce nás, jako stezky, reprezentovala novoroční vyjížďkou Iva Trojovská. Nakonec se sešlo 9 jezdců na Kozákově. Více informací o celém výletě: vylet-c-13-prackov-chuchelna-kozakov-a-zpet

1.1. 2012 Během rodinné návštěvy ve Švýcarsku jsem vyfotila zajímavé věci související s koňskou tématikou. Mimo jiné naleznete i pštrosy a velbloudy. Odkaz: 27-30.12.11Navsteva_Svycarska/

12.12 Po domluvě s Ivou Trojovskou z Prackova, která spolu se známými v létě zkoumala okolí ranče, sem vkládám odkaz na jejich výlety a kompletní fotoalbum. Přeju příjemné počteníčko za dlouhých zimných večerů a pěkně popřemýšlejte, kam příští rok vyrazíme smiley    http://koneprackov.blog.cz/    http://priscilla.rajce.idnes.cz/

Na výletě v Chuchelně

18.11 Po spolupráci navázané v létě se v sekci odkazy na podobné weby objevil nový, na mezinárodní koňský trh. Dále připravujeme schůzky ohledně závěrečných prací a vánoční konzultaci ohledně nové stanice v oblasti Hodkovic.

9.9 Brzy se na našich stránkách objeví další jezdecká stanice na Frýdlantsku. Jmenuje se Ranč Zátoka.

Proběhla akce na Indiánský tábor, a to v česko-polské spolupráci. Bližší informace jsou na polském portálu:http://www.radomice.eu/2011/  Trasa včetně GPS v české verzi zde: http://www.radomice.eu/konskevylety/kronika_vyletu/konsky_vylet_jizerske_hory_2011/

Ve dnech 1. - 3. 7 proběhl již pátý ročník tradičního srazu u Staříka na Kašparce. Zápis, včetně hlášek, které stačily být zaznamenány si můžete přečíst zde:  sejdeme_se_u_starika_2011.doc

15.5. Po návštěvě státního zámku Slatiňany, kde nás provázela ing. Lenka Gotthardová, jsme se podívali do jeho těsné blízkosti. Natrefili jsme na informační tabuli Podhura s informacemi o jezdeckých stezkách.

30.4 Poslední dubnovou sobotu se vydali zástupci jezdecké stanice Kašparka, Dana Tylová s koněm Benji a Petr Střelec s koněm Meganem, na Hon o Velikonočního zajíčka na statek U Škodů  (uskodu.iprostor.cz/). Fotografie z této akce můžete shlédnout zde:  hon_na_Velikonocniho_zajicka_2011/

29.4. Dvě jezdkyně v klubových tričkách podnikly krátkou vyjížďku v okolí jezdecké stanice U Jelena. Trasa vedla po loukách, lesních a polních cestách směrem na Bílý Potok. Fotografie můžete shlédnout zde: 27.4 Jaro je v plnem_proudu/

10.4. Tři jezdkyně se vydaly z Nového Města pod Smrkem do Hejnic navštívit jezdeckou stanici U Jelena. V ohradě se letos poprvé objevili koně a jezdkyně si v klidu popovídaly u čaje.

10.4. první koně v JS U Jelena

7.4. Zápis z akce s názvem Aprílová jízda naleznete zde: aprilova_jizda2011.doc  a fotografie 2.-3.4._11Aprilova_jizda/

10.3. V brzké době můžete zaznamenat další registraci stanice. Zatím pouze uvedu, že je mimo Frýdlantsko.

6.3. Dohledala jsem lednové video magazínu Chalupa je hra, ve kterém můžete vidět westernový ranč Víta Chaloupky a Dvůr Hlaváč v Černousích.. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122071611-chalupa-je-hra/411236100111001/

5.3. Zhruba za měsíc bychom chtěli vyrazit na letošní první akci s koňmi.

10. 2. Připravuji diskuzní setkání na 19.2. od 14 h.

16.11. Navštívila jsem jezdeckou stanici číslo 9 - Dolní Oldříš.

15.11. Díky vyhledávání majitelů pozemků pro závěrečnou práci jsem dostala zajímavý tip na odkaz, no podívejte se sami na následující odkaz, obsahující video!        http://www.novinky.cz/bydleni/jak-bydli-vip/212117-kulturista-vit-chaloupka-si-splnil-detsky-sen-vybudoval-westernovy-ranc.html

22.10 Byli jsme na jednání s LS ČR a získala jsem fotografie od příznivců sdružení z minulého víkendu. Fotografie a krátkou zprávu mám povolenou.

18.10 Byl projet návhrh jezdecké stezky na Frýdlantsku, zpráva, bližší informace a fotografie dle uvážení vedení školy - jedná se o závěrečnou práci na  VOŠ Hořice.  Děkujeme našim příznivcům sdružení za nafotografování akce a za servisní vozidlo. Foto a zápis najdete zde: http://jslk.rajce.idnes.cz/Mapovani_15-17.10/   https://jslk.wbs.cz/co_se_deje_na_stezce/mapovani_15-17.10.doc

26.9. Obdržela jsem zajímavý odkaz na nově vydávané mapy: http://www.equichannel.cz/celostatni-edice-map-pro-turistiku-na-koni

18.9 obdržela jsem tuhle fotografii z Královéhradeckého kraje

parkoviště pro koně

7.9 v rámci cestovního ruchu jsme navštívili naučnou stezku K.J Erbena v Miletíně. Při zpáteční cestě jsem si nemohla nevšimnout značené jezdecké stezky.

značení - Miletín

1.9. začátek školního roku - kterou akci vymyslíme? Je nutné se sejít, předbežně v mesíci říjen/listopad. Své návrhy kde, kdy, kdo to zajistí a v kolik hodin pište prosím do sekce diskuze. Děkuji.

30.8. Chválím informační centrum v Žamberku, získala jsem tam užitečné informace a zaměstnanci byli milí a příjemní.

29.8. Setkání bylo zrušeno, formuláře na dotace vyřizuje p. Berounský.

28.8 Přidala jsem zprávu z večerní vyjížďky. Na zítra je naplánováno vypsání dotací a předložení návrhu jezdecké stezky panu Berounskému na aktuální mapě.

20.8 Proběhlo jednání, na němž byl zakreslen návrh pro jezdeckou stezku Frýdlantskem.

19.8. Proběhlo jednání v Jablonci nad Nisou, hlavní náplní byl zdroj financování, podmínky programu naleznete zde: regionalni-rozvoj.kraj-lbc.cz/page3741/ROK-2010/Prehled-programu-podpory/99-Akce-financovane-z-rozhodnuti-Zastupitelstva-a-Rady-Libereckeho-kraje

16.7 Neplánovaně proběhl již druhý ročník večerní vyjížďky. 16.7.2010_vecerni_vyjizdka_2._rocnik-doc.doc [29 KB]

14.7  Potkala jsem v obchodě známou, která o víkendu pojede na hrad Houska na Českolipsku. Koně už tam má, ale z pracovních důvodů pojede až na víkend. Zprávu o putování v tomto koutě nečekejte - časové důvody.

13.7   Zpráva se zážitky z Vysočiny by se měla objevit co nejdříve.

12.7. Do soukromého informačního centra v Hejnicích jsem umístila vizitky.

9.7. Na Kašparce se natáčelo!!! Video je ke shlednutí na to tomto odkazu a stojí to za to.                                                                                                    lifereport.tv/cz/catalog/travel/index.php

3.7. Proběhl sraz westerňáků. Více informací tady: sejdeme_se_u_starika_2010.doc [31 KB]

Po stopách našich budoucích stezek se minulý týden vydaly dvě turistky. Bližší informace nám sepíší právě ony. Trasa mezi stanicemi Z-Pension - Kašparka - Čikvásky a dále...

27.6. Přidala jsem fotky na rajče z veřejné vyjížďky z 19.6.  Fotky od Jany Kotíkové naleznete zde: kotijan.rajce.idnes.cz/

26.6. Při cestě na závody chladnokrevných koní do Bulovky jsem prozkoumala nově navrhovaný průjezd. P.S: jen by mě zajímalo, kde jsou ty pichláče (picea pungens), když se trasa jmenuje kolem pichláčů. Třeba se to dozvím v úterý.

23.6. A je tu zpávička: verejna_vyjizdka_19.6.2010.doc [33 KB]

Veřejná vyjíždka 19. 6. 2010

19.6. Dva členové JSLK se zúčastnili veřejné vyjížďky, bližší informace se připravují. Zatím mám pracovní verzi a určitě je na co se těšit.

18. 6.  Chystáme se na závody k Laurinům, přípravy v plném proudu.

11. 6 Upravila jsem fotky na rajčeti. Mělo by to být kompletní.

9.6 Z důvodu zkouškového jsem omezila všechny aktivity, chystáme se však na závody k Laurinům, více v sekci diskuse.

1.6. Připravuje se výběr fotek z vandru po Vysočině.  První snahy: jslk.rajce.idnes.cz/Vandr_Vysocina_18.5._-_.5._2010/

28.5. Proběhlo jedno ze stěžejních setkání na Frýdlantsku, pořešili jsme změny v návrhu jezdecké stezky a její odbočky. Viděla jsem zajímavou fotku s názvem zkoumání budoucí stezky.

27.5. Zápis se setkání 2 ve Frýdlantě naleznete na tomto odkazu: www.masif.cz/file.php

22.5. Tři jezdkyně neplánovaně podnikly vyjížďku na Dvoračky a přes Rezek a Obrázek zpět. Tak jsem se dostatala do míst, kam jsme se vloni při akci Objedeme Rokytnici nedostali. U houpaček jsem dostala odborný výklad z historie a všichni jsme se kochaly krásnýmí výhledy.

Dvoracky vyhled                 Dvoračky

17.5 Dva jezdci se vydali na putování na Vysočinu. Přejeme jim pěknou cestu a nazapomenutelně krásné zážitky.  Celková délka trasy 255 km za osm dní. Itinerář naleznete zde: vysocina_2010itinerar.pdf [298 KB]

25. 5. Jezdce čekal nejdelší úsek, to jest asi 50 kilometrů. Dojeli v pořádku do Vápenného Podola, odkud včera večer odjeli.

24. 5. Maršovský rybník - Jiřín - Větrný Jeníkov - Plačkov - Vilémov - Lipnice (jezdce zasáhl liják, nutnost překonat roštovou lávku asi 1 m širokou nad 7 metrů nad Sázavou)- Horní Pohleď. Nocování v roubené chalupě s pecí. Sušení dek, no celkově výstroje nutností.

23. 5.  Odpočinkový den, projížďka v okolí Maršovského rybníka. Večerní stravování kapřík a topinky. Ve zprávě se mimo jiné dozvíte, jak Petra zasáhla ve cvalu žížala.

22. 5 Přesun k Maršovskému rybníku, přespání ve mlýně.  Maršovský rybník

21. 5. Dědkova skála - Brtnice.

20. 5. Bohdalov - Kyjov, asi 3 km přes kopec.

19. 5. Co jsme blouděním dopoledne ztratili, to jsme odpoledne nahnali. Trochu jsme zmokli. Sporťák sportuje. Těšte se na foto s rakem v Račíně, kde byli na obědě. Zpráva prý bude formou interviu.                                                       Stařík s rakem v Račíně

18. 5. Naši jezdci jsou v Sobiňově na ranči 3D. Urazili asi 40 km, s průměrnou rychlostí 6,6 km/h. Zítra mají namířeno do Bohdalova.

17. 5. Nakládání koní, přesun, nabrání parťáka, zastávka u přátel, dojezd do cíle pondělního dne.  Obstarání koní - prostorné boxy. Večeře, domluva detailů na další den (= zaklepání na obchod s nápisem Tuzex a výsledek? ráno bude hemenex  )

Zpráva bude uveřejněna po 20. 5 na stránkách MASiF.

7.5. proběhlo setkání 2 ve Frýdlantě. Bližší informace - zápis se připravují.Brzy bude zaregistrovaná stanice č. 15 s názvem Žijící skanzen.

Výsledek našeho snažení

Znázorněné stanice: Dvůr Hlaváč (červený), Pertoltice (do budoucna se zeregistruje), Dolní Oldříš, dvě stanice v Jindřichovicích, Selský dvůr a U Jelena. Zelený špendlík nejvíce vpravo pravděpodobně "jen" drží mapu.

5.5. Přípravy na setkání 2 jsou v plném proudu.

28.4.  Byla zaregistována stanice č. 14.

25.4. Dva členové JSLK se zúčastnili akce na Hradecku. Bližší informace naleznete v článku, který tentokrát patří mezi ty slabší. vyhaneni__2010.doc [513 KB]

21.4. pozvánku na hipoturistiku na Frýdlantsku naleznete zde: hipoturistika-pozvanka_100507.pdf [946 KB]   nebo na výpis: http://www.masif.cz/vypis.php?id=48

4.4. Bližší informace z první akce naleznete zde:ulet_pres_hranice_2010.pdf [84 KB]

2.4. Všechny fotky jsou stažené, připravuji výběr. Ten jsem umístila na rajče, i do záložky "Úlet přes hranice 2010", tam se však nezobrazují postupně.

29.3. První fotečky naleznete zde:http://jslk.rajce.idnes.cz/26-28.3_Ulet_pres_hranice/

28.3. První letošní akci máme za sebou.  Bližší informace se připravují.

8.3.  Start první akce v sedlech se uskuteční možná již na 18 dní!

25.1. V nejbližší době přibude stanice č. 13. Doufám, že právě tohle číslo přinese štěstí jak majitelům stanice, tak i jezdcům   ve Frýdlantském výběžku.

23.1. Proběhl seminář, více v sekci aktuality.

6.1. Přidávám sem pozvánku a návratku na seminář, který se koná 23.1 od 15 h (více v sekci kalendář akcí). Případné zájemce prosím o vyplnění a odeslání na uvedené údaje MAS Frýdlant. Děkuji

hipoturistika_100123.pdf [287 KB]   hipoturistika_100123_navratka.doc [143 KB]

Zatím mám nascanovanou mapu od Petra, zbývá to v programu poslepovat a umístit.

ROK 2010

29.12. Přidala jsem zatím jen fotku propojení stanic. Najdete ji v záložce Jezdecké stanice - propojení stanic.               Nascanovanou verzi se budu snažit přidat co nejdříve, ale letos už to nebude.

27.12. Potěšila nás zpráva, kterou obdržel Petr Střelec, jde o zájem jezdkyně z Rakouska, která plánuje průjezd republikou a dále pokračování přes Německo na sever.

Připravuji zveřejnění mapy, s vyznačením trasy například Čikvásky - Mříčná, Kašparka - Mříčná - Železnice.

14.12   Včera odpoledne se mi dostal do rukou v pořadí čtvrtý Hejnický zpravodaj za rok 2009, kde je možné                          přečíst si zprávu z Hubertovy jízdy v Hejnicích očima paní Melichové.                                                                                         A protože na stránkách města je i elektronická verze, připojuji rovnou odkaz.                                     mestohejnice.cz/cs/kultura/hejnicky-zpravodaj.html

28.11. Konečně jsem si v předvánočním shonu udělala trochu času a mohla jsem dokončit zprávu z Hubertovy jízdy v Hejnicích, konanou 14.11, kde se sešli dva členové JSLK. Článek a výsledky najdete zde. http://www.jsujelena.wbs.cz/Kronika.html

19.11. Přidala jsem zprávu z návštěvy statku a kovárny ze dne 8.11. v Dolní Řasnici. Dnes slouží jako skanzen a muzeum, na kování by jste museli kousek popojet.  Kovarna_Jelinkova.doc [1447 KB]

8.11. Do sekce aktuality, záložka rok 2008 jsem přidala prezentaci od V. Zelníčka.                                                               Jedná se o přezed mezi stanicemi č.1 a 3.                                                                                                                                                                  Odkaz je i zde: http://www.jslk.wbs.cz/Kasparka-Albrechtice_2007.pps

1.11.  Tak a máme tu listopad. Většina z nás nahání, co se ještě nestihlo. Případně se účastní Hubertových jízd ve svém okolí, ale počasí a změna času na zimní už nám moc nepřeje. Také bychom neměli opomínat údržbu sedlového materiálu, který bude chtít namazat před sychravým počasím víc než kdy jindy.

27.9. Nalezena nová cesta z Hřebínku na Novou louku při trase ze sedmičky na trojku. Bližší informace formou fotoreportáže najdete zde:

Byla jsem upozorněna na chybku, která se vloudila do této zprávy. Hned na začátku jsem se dopustila od května poměrně časté chyby. U navádějícího fota se závorou jsem napsala, že jsem odbočila vlevo, šipka však byla na opačnou stranu.
Už je to ale v pořádku.        A opravenou zprávu naleznete tady:    27.9.09_Z_Hrebinku_na_Novou_Louku.doc [1172 KB]

7.9.  Na zajímavý tip časopisu o koních se Petr Střelec s Ivetou Jelínkovou zastavil v Ludvíkově pod Smrkem podívat
na islandské a fríské i ostatní koně.
                                                                            Ludvíkov pod Smrkem - islanské koně

8.-10.8. Proběhla akce "Na Indiánský tábor".
Nejen o cestě sobotního kolečka do Bílého Potoka se dozvíte tady: na_indiansky_tabor.doc [80 KB]

1.-2. 8. Dva jezdci se rozhodli projet trasu ze "sedmičky na osmičku a zpět".
Bližší informace naleznete tady: 1-2.8.09__ze_7_na_8.doc [75 KB]

20.7. Tři jezdci se vydali na kochací vyjížďku až dojeli na chatu Hvězda pod Štěpánkou. Úvaziště již stojí a koníci mají při odpočinku co papkat.

Trojce při odpočinku             Abych nezhunul

17. -19. 7. 2009 Kterak proběhla akce "SEJDEME SE U STAŘÍKA" se dozvíte od Jelena.  17-19.7.09_kasparka.doc [68 KB]

4. - 8.7.2009 - Putovní tábor Čikvásky -  9 jezdců se vydalo po stopách Krakonoše.

Reportáž z akce, kterou napsala jedna z účastnic Lýdia Čačková  najdete zde -  Krkonoše  .Fotografie najdete v záložce Vandr Čikvásky - Buřany .

3.-8.7. Proběhlo na farmě Bulovka za Frýdlantem rodeo, pak jsme se vydali na čunr.     rodeovy_vandr_3-8.7._09.doc [73 KB]

19.6.2009

Večer jsme se vydali na vyjížďku, více informací snad půjde dohledat ve zprávičce.    19.6.09_vecerni_vyjizdka.doc [111 KB]

Úvaziště na chatě Hvězda je připraveno k zakotvení do země. Jen rozmary počasí komplikují další práci.

10.6.2009

S Fatimou jsme se byly podívat v Dolní Řasnici, při této příežitosti jsme si zkusily slalom a barely a získaly užitečné informace od Marka Kratochvíla.

8.6.2009

Proběhla shůzka na Dvoře Hlaváč za Frýdlantem v Čechách, který již brzy bude mezi našimi stanicemi zakreslen v mapě.

5.6.2009

V druhém čísle Hejnického zpravodaje nám byl otisknut článek o jezdeckých stezkách. Můžete si jej přečíst na tomto odkazu. http://www.mestohejnice.cz/cs/kultura/hejnicky-zpravodaj.html

V sobotu 30.5. proběhla schůzka v cukrárně v Hejnicích, kde jsme se dozvěděli o nově vybudovaném úvazišti v kepmu v Sedmihorkách.

28.5.2009

Druhou letošní akci máme úspěšně za sebou. Více se dozvíte v naší zprávě od Ivety Jelínkové a fotky naleznete na www.jslk.rajce.idnes.cz  s datem a stručným popisem cesty.

8-10.5.09_Kasparka-Hejnice-Albrechtice-Kasparka.doc (97 KB)

18.4.2009

První letošní jezdeckou akci máme za sebou.  18. dubna  2009 dva jezdci objeli Rokytnici. Reportáž z této akce  a fotodokumentaci naleznete níže.